Moro وبس !

عفوا ... سأعيش





علموني .. علموني أحسن نسيت


علموني ازاي أحب ...


ازاي اشوف ...




وازاي نسيت ...


علموني معنى الكلمة لما عمرها ما تتقال ..


علموني ازاي يكون في حب أمل ... مركون مع فنجان شاي ...


علموني ازاي احب حد .. ومش قادر اقوله ... ولا عارف ازاي ...


علموني ازاي ابص تاني للدنيا ... بصة شايف فيها الوان ...


علموني ازاي اكرة ... احب .. وكأني من هنا مش من هاواي ...


هو الكلام بيتنسى ... واية معنى كلمة كويسه ..


ومنين أنا فرحان ... وسور الحزن عمال بيتبنى ...


وأنا اشوفه وأقله طيب ... مسيرك في يوم هتبقى قريب ...


ومعرفش ٍساعتها هعمله ايه...


هبصله واقوله تاني طيب .. ولا هاخده بالحضن ...


يمكن الحضن يطيب ...


معرفش ليه وازاي ... شعورك يقيدك ...



دا في عز ما انا تعبان ... احساس يسعدك ...


بصة بكرة بأمل ... تنورهالك ... وتسكتك ...


كلام الحزن كتير ... لكنة ما بيطلعش ...


وان طلع ... بتقول ... عيوني متدمعش ..


افرح ساعات ... افرح اوي ...


لكني مش عارف لامتى هفضل فرحان كدا


وكأنه مش من حقي ...


وكأني سارقه من الي جانبي ....


وأرجع من تاني وأسأل ... هو السكوت معناه كلام ...


هو الألم معناه امل ...


هو الرجوع لمنتهاه ... يصبح كدا حلمي انا ...


معرفش ليه ... تعبان كدا ...


وبجد نفسي ... في حد طيب مش من هنا ...


يعدي مرة ويقلي مالك .... اقوله لا ... عادي كدا ...


يبصلي من فوق لتحت ... و يقولي بص ... لا مش انا ...


باين في عينك الكلام ... باين وواضح الالام ...


باين في عينك كسرتك ... باين بأن مفيش كلام ...


باين الحضن الكبير اللي مش هنا ...



وباين القلب الكبير مكبوت ...


باين حلم كبير مسنود ... بدماغك اللي معاك هنا ...


باين كلمة واقفه مبتتطلعش ... باين دمعه واصله مبتسمحش ....


باين كتاب كبير ... مبيقلبش ... واقف ساعة ما انكسر حاجه كدا ...


واقف .. وكل ما ابصله ... تيجي تتكسر ...


تاني وتوجع والألم عمال يزيد ...


باين كتير اوي ... باين هنا ... عنيك بتتكلم ... وباينك مش هنا ...


ومتعرفش انك مهما تقول سكت ... عينك هتفضل تقول وتبوح طهقت ...


دا انا نفسي اعيط من زمان ...


دموعي كترت من ورا الاجفان ...


ما تسيبني مرة يا عم يا انسان ...


دا انا برده عشره من زمان ...


ولو ان هو عنده حق ...


دا كتير بقول وبقول بجد ...


وكتير يشوفني اي حد ...


ولا حد قال ولا حد حس ...


وكله يسأل مالك في ايه ..


يقوله لا ولا حاجه يا بيه ..


مهي ماشيه ولا انت شايف حاجه ....


وكأني ساكته ... وبقول وانا اعمله ايه ...


معرفش يعرف انا بقول ولا ...


لكنه لو عرف يبقى عنده حق ..


لكنه محتاج حاجه كدا ..


زي اللي هناك دي ... هناك كدا ...


زي اللي مرميه وكل يوم بتتداس ...


وتوجع اكتر كل لما حد من الناس


يدوس عليها بجزمته ... او رقته ...


او حتى بكام كلمة كدا ... مبيطلعوش ...


اعرف قلوب ... بتحب يعني ... اوي كدا ...


لكنه ولانها .. مش بتبوح ...


توجع كمان اوي كدا ...


واحد ونفسه يحضنك ...


وفي عز ما انت مش كدا ...


ييجي كدا ويقول خلاص ...


بلاش افرض نفسي على الناس ...


بقى في كدا ... الحضن لا ليه ساعه ولا احساس ...


الحضن بيجي علطول كدا ...


بيقول كلام معرفش اقوله ...


غير بالشكل دا ...


ساعات بحب احب ...


وساعات بحب احس ...


وساعات بحس بخوف اوي اوي كدا ...


لكني رغم كل دا ...


لسه بحس .. لسه بشوف ...


لسة بموت من الخوف ...


لسه بفهم الاحساس ...


بفهم اللي قلبه طيب من الناس ...


بشوف ان الحضن اللي مفيهوش احساس ...


ولا حاجه غير خبطه كتف في كتف وخلاص ...


ملعون ابوة لو كان كدا ...


يوجع من الخبطة كدا ...


لكنه لو بجد ..


طالع من قلبك ولأي حد ...


الحضن لا فيه ساعه ولا احساس ...


الحضن ملهوش ساعه وكله احساس ...

1 التعليقات:

vepoo 18 أغسطس 2008 في 1:14 ص  

عارف نزلة المية الساقعة في جوف واحد عطشان ..... بتلسعه في زوره وبيكمل ......
عارف احساس الدفا الغريب اللي ساعات يجيلك مع الشجن .....
عارف في عز كسرتك لما تلاقي لون السما الاسود غريب كدة ومش زي عادته .... احلى ماتفهم .... اسود .... بس متغير ......
ايه الكلام ده ؟ وايه علاقته بيك وبكلامك ؟؟؟
معرفش انا كتبت اللي جوايا دلوقتي ...... وانا واثق في احساسك .......

About this blog

مدونتي هي صوتي ... هي منبري .. هي أنا !

صندوق الموسيقى


MusicPlaylist

ما برميش زباله في الشارع

Facebook Badge

من أحب أن أتابعهم !

لو بتدور على حاجه ... دور هنا :)