Moro وبس !

عفوا ... سأعيش

واثق أنا ؟!

قال لي متعجبا ...

أتكون الثقة فيك من الجميع فيك .. إلا منك أنت في نفسك ؟؟

فكان الصمت والاستغراب هو الرد الوحيد ...

فحقا .. أيصح أن أكون محل ثقة من الكثير .. وأطالب أن أبحث عن ثقة في نفسي .....

كيف يكون هذا ؟

لكني مرة أخرى أعود لأقول بأنني أحتاج أن أزرع الثقة بداخلي ...

تملأني ... تنعشني ...

تحركني .. تزيل قيودي ...

تجعلني أنا أنا .. وليس الممسوخ منه ...

صدقني يا صديقي ...

أنا أشعر بالفخر كوني أنا ...

وليس هذا بكبر .. اللهم احفظنا ..

لكنني فخور بما خلقني الله به .. وفخور بتركيبة رأسي الغريبة ....

التي أحبها احيانا .. وأحبها أحيانا أخرى !

نعم .. فخور .. وليكن ما يكون ..

هذا أنا ..

هذا أنا ..

هذا أنا ..

كما قال نزار ...


6 التعليقات:

إنسان || Human 7 أبريل 2009 في 2:38 م  

كويس ...الكلام ده بيكون احسن كتير من كلام جلد الذات وتعذيب النفس والشعور بالذنب

vepoo 7 أبريل 2009 في 6:01 م  

:)
طاب تعمل ايه بقى لو عرفت انك كمان بتدي للناس الثقة في نفسهم ... بتعلمهم ازاي يشوفوها ....
انتا مش محتاج تزرعها ... انتا محتاج تشوفها ... تصدقها ....
تقطف منها وتاكل ...
واحشني يا واد :)

غير معرف 8 أبريل 2009 في 8:39 ص  

التي أحبها احيانا .. وأحبها أحيانا أخرى !

:)

جميل ان لا تكره نفسك
ولكن الجميل ان تعاقبها بما تستحق
هدهدة النفس فى كل شىء
_بالنسبة لى_
لا تنفع فى كل المواقف


اعتذر عن التقصير
مشروع التخرج

دعواتكم

:)


شيماء سمير

moro_wbs 11 أبريل 2009 في 4:12 م  

Hu-man

اللهم احفظنا من جلد الذات ..
الحمد لله على انني انا ...

ربنا يرحمنا .. ويحفظنا ...

moro_wbs 11 أبريل 2009 في 4:15 م  

vepoo

الحمد لله .. محتاج اصدقها فعلا !

انت واحشني اكتر منا واحشك وانت عارف ! :)

moro_wbs 11 أبريل 2009 في 4:17 م  

شيماء سمير

ليست بالهدهدة لكنه الحب ... ومراعاة النفس ...

وان يكون كل شيء على قدر استطاعتي ولا اطلب المستحيل او اطلب كل شيء ..

بل اقدر نفسي واصدقها ..

ربنا يوفقك يارب في المشروع .. وان شاء الله امتياز ..

About this blog

مدونتي هي صوتي ... هي منبري .. هي أنا !

صندوق الموسيقى


MusicPlaylist

ما برميش زباله في الشارع

Facebook Badge

من أحب أن أتابعهم !

لو بتدور على حاجه ... دور هنا :)